søndag 15. februar 2009

Mitt første kjoleforsøk




Først nå når frøkna har blitt passert seks måneder synes jeg det ser ok ut med kjole på, men jeg vil ikke ha no H&M-kjole med sløyfer og Hello kitty malt over det hele, så da får jeg snekre mine egne kreasjoner.
Har alltid hatt litt sansen for sånne skikkelig gode retro forklekjoler, så måtte jo prøve meg :-)
Resultatet ble ikke heelt som jeg ville, hadde planer om å kunne bruke den på begge sider, men utålmodig som jeg er endte det med at jeg bare sydde sammen delene så enkelt som mulig og ga blaffen i hele vrengingen. Ble veldig søt allikevel da :-)

Hjertene må nok pent pelles av igjen og sys på på nytt (gud, så utålmodig jeg var mot slutten), for de er litt løse her og der. Fint at kjolen fortsatt er for stor, da har jeg god tid.

Bildene er tatt da kjolen kom fersk ut fra symaskinen, så løse tråder henger fortsatt på. Det skal etter hvert komme store rosa knapper på selene, men har ikke funnet dem enda, så foreløpig har gjemt noen trykknapper der. Om noen vet hvor man kan få tak i store rosa knapper blir jeg glad for tips :-)

Som Prinsesse Mari sa om om "sesse-kjolen" hun lagde til frøkna si: Man ser at den er hjemmelaga, men man ville aldri trodd det var JEG om hadde laget den :-)

3 kommentarer:

  1. oi, kjempefine kjoler!! flink du! hvis du er på jakt etter knapper, bør du sjekke ut www.snellaogpetronella.no , der er det farlig mange fine!! :)

    SvarSlett
  2. Du har vel ikke mønster på en sånn kjole i str 3 år

    SvarSlett