lørdag 5. september 2009

Helene gjør ting hun ikke kan!

Hun syr kjoler som IKKE er forklekjoler!!

Den prikkete er etter mønster fra boken “blødt barnetøj” som jeg fikk tegne av fra Mari, og er sydd etter en spesiell metode. Fort og gæli-metoden. Den er helt ubrukelig her i gård’n, str. 104 passer nok ikke før om to år, hetta er skeiv og jeg har ikke akkurat lagt sjela mi i sømmene. Men synes nå den er søt lell :o)

Elsker det fleecestoffet, rosa og prikker er det beste som finnes!

SANY0323

Så måtte jeg ta en liten diskusjon med litt isolirester jeg hadde igjen etter markedssyingen min, og fant ut at en kjole til plutt var finfint å sy av det :o)

Mønster er oppskrytt, så her var det klipp og lim og sats på at det passer-metoden som gjaldt!

Resultatet er jeg ganske fornøyd med, den er litt trang og ribben nederst ble litt klumpete, men den passer vel i en måned til ;o)

SANY0318 SANY0319

5 kommentarer:

  1. Pft, at du ikke kan lage kjoler som ikke er forklekjoler er bare tull!

    SvarSlett
  2. Åh, superfin. Så flink du er!

    SvarSlett
  3. For meg som ikke kan sy ser hvertfall dette imponerende ut!

    SvarSlett
  4. Hehe, takk takk :o) Er bra man ikke kan se dem så nøye på disse mørke bildene ;o)

    SvarSlett